Monday, March 5, 2007

Canapéer

Kära GI-gossar!
Jag lägger nu upp receptet för mina canapéer som vi lovat att vi skulle göra. Sisten in får som sagt betala krognotan nästa gång, som om jag minns det korrekt blir 2 eller 9 juni.

1
Vaktel och ankleverpaté
Kakaokastade baconstrimlor
Syrlig hallon/balsamico
Rosépeppar
Pistagenötter
Ljust bröd, baguette

2
Koriandermarinerad kräfstjärt
Vit lime och kokos tryffel
Citronmeliss
Mörkt bröd

3
Limemarinerad pilgrimsmussla
Lakritstryffel
färsk basilika
knäckebröd

4
Chevresalviacréme
Fikonbalsamicotryffel
Mynta
Ljust bröd

Jag hoppas de ska smaka. F.ö. var jag upprörande bakfull igår. Alla klassiska sysslor man bör göra i det tillständet kan prickas av. Ligga halvsovandes i soffan och peta sig i näsan och klia sig i rumpan, äta pizza, kolla mastodontfilm (Gudfadern 3) och käka sötsaker.

Tack för en riktigt skön kväll. Det var länge sen jag kom hem kl. 8.

Tjenis!

No comments: